Hyra eller köpa babyskydd

När jag och min sambo var i Jönköping i helgen så passade vi på att gå in på Babya/Lekia för att kika på babyskydd. Men när vi stod där och tittade så la jag märke till några skyltar framför oss, "0-6 mån" och "6 mån-4 år". Efter att ha tittat på de olika priserna så fick vi faktiskt en tanke om att hyra babyskydd istället det första halvåret.

Att köpa babyskydd för 3-4000 kr som man endast kommer använda i ett halvår, känns inte speciellt prisvärt. Då kan vi lägga en del av dom pengarna till ett babyskydd som vi kan ha i ca. 3 år istället och det för mig känns mer prisvärt. Skulle vi hyra babyskydd i 6 månader betalar vi endast 600 kr i en engångsavgift plus en depositionsavgift, där slutsumman hamnar kring 1200 kr.

Att köpa en begagnad vet jag också är ett alternativ men är lite kluven till det då jag vill att vårat barn ska åka så säkert som möjligt. Hmm, ja det är svårt det här och en massa tankar flyger omkring i huvudet.

Vad har ni för tankar kring det här om att köpa alternativt hyra babyskydd?

#1 - Jagochminahjärtan

jag tycker man ska köpa

#2 - elincarlssonse

Vi valde att köpa, en grå från Britax som vi fyndade på Jollyrooms rea 😻

#3 - Johannna

Hm. Jag skulle nog köpt men är ju inte mamma än så svårt att veta ☺️

#4 - sandra

tycker du ska köpa, jag köpte o ångrar ej en sekund

#5 - AnetteNesrin

jeg kjøpte, for noen ganger så bruker baby minste stolen i mer enn ett år, beror på kg, och cm.. andre ganger så bruker man den mindre.. Men anbefaler deg inte å bytte til stol nummer to før babis kan sitte själv och er xx cm lang 😊

#6 - Amanda

vi köpte på jollyroom för 1500kr som vi är jättenöjda med. den är ju fortfarande i väldigt bra skick så man kan ju använda den till nästa barn med 😊

#7 - Linda

Jag har inte barn själv än tyvärr men jag kommer nog hyra den dagen det blir bebis.👍💗

#8 - sandi_fighter

Grattis till magen. Vi köpte vår, tror den fanns på extrapris. Den räckte till 2 barn eftersom vi fick nr 2 2 år efter 1:an. Hyra är dock en toppen alternativ tycker jag.

#9 - SofiaLissmyr

Jag hade nog köpt ett 😊

#10 - theamartinsson

Velar fram och tillbaka, men lutar nog åt att köpa trotsallt!

#11 - theamartinsson

Har kikat på den många gånger men har sådan beslutångest haha 🙈

#12 - theamartinsson

Tycker det är ett så svårt beslut haha ✨

#13 - theamartinsson

Tack för ditt svar!! Lutar faktiskt åt att köpa en trotsallt 😊

#14 - theamartinsson

Det var ett väldigt bra och vettigt pris! Lutar nog mer åt att köpa faktiskt 😊

#15 - theamartinsson

Tack snälla! Det blir nog faktiskt att köpa babyskydd trotsallt, verkar ha sina fördelar 😊

#16 - theamartinsson

Finns många för och nackdelar, svårt beslut haha 😋

#17 - theamartinsson

Blir nog faktiskt att göra det 😊✨

#18 - FruMammaCato

Vi har köpt begagnat till våra när de var små. Men var väldigt noga med att kolla skickat och när den är tillverkad. (inte när personen köpte det. Eller hur länge det är använt) Även i butik så kolla när den är tillverkad, man vet ju inte hur länge de stått i butik och de åldras ju även om det inte används. Hoppas du kan bestämma dig och lycka till. 😊

#19 - maandajohansson

rekomenderar att köpa faktiskt 👍🏻🌸

#20 - Kamilla

På den tiden det begav sig för oss köpte vi Britax. Men erbjudandet ni fick var ju toppen. Det hade jag nappat på.